Woensdag, dag 5 - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu Woensdag, dag 5 - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu

Woensdag, dag 5

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

20 Mei 2015 | Noorwegen, Ålesund

De boot landt vandaag om 9:00 uur in Ålesund.
Ontbijtje, en we vertrekken vandaag als Blauw-2 voor onze excursie.
De excursie is vandaag een busrit naar Romsdal over het trollenpad.
De dag begint met regen en pas in de namiddag komt de zon door de wolken, een temperatuur van circa 6ºC maakt het fris.
De busrit brengt ons langs de lokale werkzaamheden, houtverwerking tot meubels, fruitteelt en visserij langs de Storfjord. Dan volgen we het trollenpad, en overal langs de route zien we versteende trollen die het daglicht niet konden verdragen. Bij de Gudbrandsjuvet kloof hebben we even een stop.
Via een steile afdaling met 11 haarpinnen komen we weer in het dal, met een bezoek aan de Trollenmuur nemen we afscheid van de trollen. We vervolgen de weg langs de Romsdalfjord en komen weer in Ålesund.
Dineetje van ’t buffet en Ålesund uitzwaaien om 19:00 uur.
Om 20:00 uur ga ik de kapitein maar even waarschuwen dat hij naar stuurboord moet, anders zitten we straks op IJsland. Meteen gooit hij de boegschroef aan bakboord vol aan, waarna we weer op koers liggen, bedankt meneer Verhaar!
Theetje, “Thank you sir Nicolaas” in het Explorations Café.
We worden getroffen door een hagelbui, maar de muziek blijft dapper spelen.
Als we de dag nog even doornemen zit ma de geschiedenis behoorlijk te vervalsen.
Puzzeltje, boekje en om 23:nogwat gaat het licht weer uit, we varen dan ter hoogte van Molde, maar ’t is nog steeds licht buiten.

Nico

LxBxD = 181x50x25 cm G = 80 kg V = 26 % LT = Nu - 1963 jaar SM = 41 IQ = 110 - 130 Huidige reis verslag: Ruim sop, ook in de glazen. Samen met Ma op een cruise naar de Noordkaap. Vorige reis verslagen: USA, geen steak te groot Zes weken naar mijn collega's in Amerika. Ik hoopte daar wat te leren, hen wat te leren, en wat leuke dingen te zien in mijn vrije tijd.

Actief sinds 07 Okt. 2011
Totaal aantal bezoekers 19097