Dinsdag, dag 4 - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu Dinsdag, dag 4 - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu

Dinsdag, dag 4

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

19 Mei 2015 | Noorwegen, Bergen

Goed geslapen, boot is aan het aanmeren om 7:00 uur in Flåm, behoorlijk eindje landinwaarts..
Ontbijtje, en we worden vandaag in Oranje-5 ingedeeld voor de excursie van vandaag.
Met de bus vertrekken we voor een rit door Aurlands regio, we rijden door enkele tunnels en passeren enkele watervallen.
Via de steile afdaling Stalheimskleivane komen we in Voss voor de lunch.
Na de lunch gaat de tocht met de trein om hoog naar Myrdal (866 m) alwaar we overstappen op de trein naar beneden naar Flåm.
Langs de route stoppen we bij verschillende fraaie uitzichtpunten, waaronder een waar een dansende trol bij de Kjosfoss waterval even uit haar grot tevoorschijn komt.
We schaffen nog maar een dikke trui en een paar oma-sokken aan, want morgen wordt het bitter. Op de boot kopen we nog een extra tas, altijd handig bij het vertrek volgende week.
Om 18:00 uur vertrekt de boot uit Flåm via de Aurlandfjord en Sognefjord naar Ålesund.
Ben moeders even kwijt, maar al ras weten we elkaar weer te vinden, oriëntatie is nog een beetje moeilijk, truc, touwtje spannen en/of steentjes leggen.
Dineetje, puzzeltje en om 23:nogwat gaat het licht weer uit, we varen dan nog steeds in de Sognefjord.

Nico

LxBxD = 181x50x25 cm G = 80 kg V = 26 % LT = Nu - 1963 jaar SM = 41 IQ = 110 - 130 Huidige reis verslag: Ruim sop, ook in de glazen. Samen met Ma op een cruise naar de Noordkaap. Vorige reis verslagen: USA, geen steak te groot Zes weken naar mijn collega's in Amerika. Ik hoopte daar wat te leren, hen wat te leren, en wat leuke dingen te zien in mijn vrije tijd.

Actief sinds 07 Okt. 2011
Totaal aantal bezoekers 19037