Donderdag, dag 6 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu Donderdag, dag 6 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu

Donderdag, dag 6

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

21 Mei 2015 | Noorwegen, Trondheim

De boot heeft de correcte steiger gevonden om circa 8 uur in Trondheim.
De afgelopen dagen en nachten zijn glijdend voorbij gegaan, en de blauwe plekken zijn weer verdwenen.
Ontbijtje van ’t buffet, broodje, belegje, eitje, top.
Vandaag vertrekken we eerst als Lila-5 voor een stads rondrit met een bus, een historische tram en weer de bus. Terug met de bus naar de boot gaan we de stad nog even bekijken vanaf een uitzichtpunt. Oude pakhuizen zijn verbouwd tot woningen en horeca. Ook gaan we de historische “Rode brug” over. Op de boot gaan we weer even buffet lunchen, Aziatische wok en een broodje met kaas.
s’Middags vertrekken we met Rood-7 voor een tweede stads rondrit.
Hierbij bezoeken we de kathedraal en het openlucht museum, Sverres Borg.
Moeders krijgt al een beetje gevoel voor getallen, maar als ze zegt dat de temperatuur hoger is dan afgelopen dagen, dan blijkt het de benzine prijs te zijn, in kronen wel te verstaan.
Om 17:00 uur nemen we afscheid van Trondheim, koers naar Tromsø.
Dineetje in La Fontaine, heerlijk weer even sjiek bediend te worden, en met een goeie slok wijn erbij.
In de Explorations Café nemen we weer even een theetje en n amandel-Baileys-koffietje en we beëindigen de dag met n boekje en n puzzeltje.
Om 23:nogwat gaat het licht weer uit, we varen dan ter hoogte van Stokksund.

Nico

LxBxD = 181x50x25 cm G = 80 kg V = 26 % LT = Nu - 1963 jaar SM = 41 IQ = 110 - 130 Huidige reis verslag: Ruim sop, ook in de glazen. Samen met Ma op een cruise naar de Noordkaap. Vorige reis verslagen: USA, geen steak te groot Zes weken naar mijn collega's in Amerika. Ik hoopte daar wat te leren, hen wat te leren, en wat leuke dingen te zien in mijn vrije tijd.

Actief sinds 07 Okt. 2011
Totaal aantal bezoekers 19037