Zaterdag, dag 15 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu Zaterdag, dag 15 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu

Zaterdag, dag 15

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

30 Mei 2015 | Nederland, Rotterdam

Vroeg wakker, 6:30 uur, dus snel aankleden want we komen om 7:00 uur weer op ons vertrek punt in Rotterdam aan.
Volgens ons Cruise log hebben we dan 3473 nm, (zeemijlen) gevaren. Daar 1 nm over de aardbol een beetje aan lengte verschilt, wordt er vaak een gemiddelde van 1 nm = 6076 voet, of 1,852 kilometer gehanteerd. We hebben deze afstand met een snelheid tussen 12 en 17 knopen afgelegd, wat gemiddeld neer kwam op 14,2 knopen. Een knoop is een zeemijl per uur. Heerlijk even wat getalletjes.
Even rondje dek en wat fraaie plaatjes van Rotterdam schieten.
Het is nog fris, maar de lucht is half bewolkt en de zon komt door, weinig mensen aan dek.
Laatste ontbijt buffetje, wat een theater.
Laatste spullen inpakken voor handbagage, en wachten tot we als Groen-1 tussen 8:45 en 9:00 uur worden opgeroepen om het schip te verlaten.
De de-embarcatie verloopt snel, in de vertrekhal koffer ophalen en broertje komt ons halen om naar huis te brengen.

Nico

LxBxD = 181x50x25 cm G = 80 kg V = 26 % LT = Nu - 1963 jaar SM = 41 IQ = 110 - 130 Huidige reis verslag: Ruim sop, ook in de glazen. Samen met Ma op een cruise naar de Noordkaap. Vorige reis verslagen: USA, geen steak te groot Zes weken naar mijn collega's in Amerika. Ik hoopte daar wat te leren, hen wat te leren, en wat leuke dingen te zien in mijn vrije tijd.

Actief sinds 07 Okt. 2011
Totaal aantal bezoekers 19009