Zaterdag, dag 8 - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu Zaterdag, dag 8 - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu

Zaterdag, dag 8

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

23 Mei 2015 | Noorwegen, Tromsø

Vandaag landen we in Tromsø, de bedoeling is om 8:00 uur en dat is aardig gelukt met 7:45 uur.
Ontbijtje in het Lido gebeuren, waarna we ons opmaken voor de excursie, vandaag zijn we Wit-2.
Tromsø ligt gedeeltelijk op eilanden en het vaste land, en door de stromingen van het zee water is het klimaat hier heel mild, in de winter vriest het hier slechts enkele graden.
We rijden vanaf ons eiland via een lange en hoge brug naar onze eerste stop, de Tromsdalen kerk. De kerk heeft het grootste gebrandschilderde raam van Europa. Een apart gebouw vanwege zijn architectuur.
We vervolgen de weg door Tromsø, en onderweg worden we op verschillende bezienswaardigheden gewezen.
Via de kabelbaan gaan we naar de berg de Storsteinen, een uitzichtpunt hoog boven de stad.
Eerst steken onze hoofden nog in de wolken, maar al snel drijven deze weg en hebben we een fraai vergezicht over de stad.
Op de boot gebruiken we de lunch, Pasta Grandiosa en een broodje kaas.
We hebben een afspraak bij de fotograaf om de Z/W fotoos te komen bekijken, en we kiezen er 2 uit waarvan we denken dat een ieder daar later van mee kan genieten.
Dineetje in La Fontaine, Indonesisch vandaag, dus een loempia pedis.
De afvaart om 15:00 uur verloopt voorspoedig, maar weldra steekt de wind op. Gedurende de hele avond en nacht zal het rond windkracht 10 zijn, dat is orkaan kracht. Maar hoewel het schip soms flinke klappen maakt lopen we rond als ervaren zeelui en slapen we als roosjes.
Vanwege de harde wind maken we een flinke omweg om weg te blijven van de kust.
Om 23:nogwat gaat ons licht weer uit, we varen dan ter hoogte van Hammerfest.

Nico

LxBxD = 181x50x25 cm G = 80 kg V = 26 % LT = Nu - 1963 jaar SM = 41 IQ = 110 - 130 Huidige reis verslag: Ruim sop, ook in de glazen. Samen met Ma op een cruise naar de Noordkaap. Vorige reis verslagen: USA, geen steak te groot Zes weken naar mijn collega's in Amerika. Ik hoopte daar wat te leren, hen wat te leren, en wat leuke dingen te zien in mijn vrije tijd.

Actief sinds 07 Okt. 2011
Totaal aantal bezoekers 19037