Woensdag, dag 12 - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu Woensdag, dag 12 - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu

Woensdag, dag 12

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

27 Mei 2015 | Noorwegen, Geiranger

Vroeg opgestaan, 04:45 uur, want we koersen door de Geirangerfjord, de Fjord der fjorden.
Even over het dek gelopen tot 05:30 uur.
Klein briesje, fris, en hier en daar een blauwe plek in het wolkendek.
De fjord is prachtig.
We hebben een late excursie vandaag, dus de ochtend kunnen we wat uitslapen en aan niks en van alles besteden.
s‘Middags vertrekken we eerst met een tender boot naar de wal van Geiranger.
Geiranger is een dorp met s’winters 250 inwoners, s’zomers 300 inwoners meer, maar loopt het wel over van de toeristen. Er zijn vooral wat souvenir winkels, en een hotel.
We gaan als Groen-15 met de bus de Adelaarsweg op, een weg met 11 haarspeld bochten, naar een uitzichtpunt. De Adelaarsweg is de weg die Geiranger zowel s’zomers als s’winters bereikbaar maakt. We genieten even van de sneeuw die er nog ligt.
We nemen deze weg weer terug en gaan aan de andere kant van het dorp weer omhoog via de oude weg. Deze weg is nog afgesloten door late lawines die op de weg gevallen zijn, dus we kunnen niet helemaal naar de top van de berg Dalsnibba.
Het is lekker weer, weinig wind en af en toe een zonnetje.
Met de tender terug naar de boot, tijd voor een theetje aan boord.
Het binnen takelen van de tender (redding) boten is leuk om gade te slaan.
Om 17:00 vertrekken we weer uit Geiranger, en passeren we de zeven zussen watervallen.
s‘Avonds in de Pinnacle grill sjiek gegeten, kaviaar en zeevruchten banquet met een top wijntje.
Shoowtje met Nik Page, zanger die allerlei liedjes zingt.
Om 23:nogwat gaat het licht weer uit, we varen dan ter hoogte van Fosnavåg.

Nico

LxBxD = 181x50x25 cm G = 80 kg V = 26 % LT = Nu - 1963 jaar SM = 41 IQ = 110 - 130 Huidige reis verslag: Ruim sop, ook in de glazen. Samen met Ma op een cruise naar de Noordkaap. Vorige reis verslagen: USA, geen steak te groot Zes weken naar mijn collega's in Amerika. Ik hoopte daar wat te leren, hen wat te leren, en wat leuke dingen te zien in mijn vrije tijd.

Actief sinds 07 Okt. 2011