Voorbereiding 8 - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu Voorbereiding 8 - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu

Voorbereiding 8

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

07 Maart 2015 | Nederland, Zoetermeer

Op donderdag 5 maart is de reis dan vastgezet.
We krijgen de hutten E2528 (Ma) en E2532 (Ik), altijd handig te weten.
1 hutje opgeschoven t.o.v. vorige boeking.
De hutten E2532 en E2528 liggen dus op het “Main deck”, een beetje vooraan op het schip aan bakboord, met een raam met vrij uitzicht.
Tevens nog wat vraagjes gesteld:
Kleding?, er komen nu ook weer 3 à 4 gala diners, waarbij we opgedoft moeten aantreden, anders is er geen plaats en moeten we zelf vissen, alvast bij broer even een simmetje lenen.
Reisschema?, is het zelfde als voor de reis van 2014.
Excursies?, ik heb een lijst meegekregen, en we kunnen deze gaan bekijken en boeken, handig om wachtrijen op de boot te voorkomen..
Verzekeringen?, één maal Reis- en één maal Annulerings-verzekering voor Ma afgesloten.
Internet?, aanwezig, hotspots op de boot voor verbinding, wacht tot in haven in verband met verbindings €€€.
Bagage?, reken op “vliegtuig” hoeveelheden, dus circa 25 kg, neem voor één nacht in handbagage mee, inclusief eventuele medicijnen.
Handbagage?, slechts 1 fles à 750 ml sterkere drank mag mee.
Medicijnen?, medisch paspoort aanvragen bij apotheek in Engels. ACTIE
Zwemdiploma?, ja, moeten opgestuurd worden naar de maatschappij, reeds gedaan.
Voertaal?, Engels, maar met Noors kom je ook een eind. Vervolg cursussen Noors worden asap ingepland.

Nico

LxBxD = 181x50x25 cm G = 80 kg V = 26 % LT = Nu - 1963 jaar SM = 41 IQ = 110 - 130 Huidige reis verslag: Ruim sop, ook in de glazen. Samen met Ma op een cruise naar de Noordkaap. Vorige reis verslagen: USA, geen steak te groot Zes weken naar mijn collega's in Amerika. Ik hoopte daar wat te leren, hen wat te leren, en wat leuke dingen te zien in mijn vrije tijd.

Actief sinds 07 Okt. 2011