Mijn zesde week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu Mijn zesde week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu

Mijn zesde week

Door: Nico Verhaar

Blijf op de hoogte en volg Nico

14 November 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zo, daar zijn we voor de laatste week alweer.
Zondag, redelijk op tijd opgestaan. Plan is om vandaag naar Cape May te gaan. Dit is het zuidelijkste puntje van New Jersey. Afstand was zaterdag 118 mijlen, en nu 119 mijlen, ben ik dus een mijl de verkeerde kant opgelopen naar de auto.
Lachen die Navi's, istie de weg kwijt moet ik een legale U-bocht maken.
Maar, weer is mooi, en na Philadelphia wordt het rustig op de weg dus krossen maar. Bij borden waarmee een maximum snelheid van 55 mijl/uur wordt aangegeven ben je een trut als je niet harder rijd dat 70 mijl/uur.
Landschap is fraai, vlak, veel bomen/bossen en moerassen.
Cape May, het uiterste puntje is niet veel, er is geen kip op de weg, en er is nergens een tentje te vinden om iets te drinken. Huizen zijn wel leuk.
Even uitwaaien aan het strand, er staat een flinke bries maar het is zelfs een beetje warm. De kust aan de overkant is niet te zien, de afstand is ongeveer 30 km naar deze staat, Delaware. Even het Atlantische water gevoeld.
Bezoekje gebracht aan de vuurtoren.
De toren is 157 voeten en 6 inches hoog, en 199 treden brengen je naar het uitzicht platform.
Terug langs de kust naar de plaats Ocean City. In Ocean City wonen zo 'n 12 duizend mensen, het oppervlak is behoorlijk groot, bijna elke familie woont in een vrijstaand huis met flinke tuin, en, zo hier en daar ligt er ook nog een boot(je) in de tuin.
Veel vakantie resoorts langs de boulevard.
Zo, morgen gaan we collega Laker J. knuffelen. Hij is nieuw vanuit China, en blijft hier.
Maandag, ha daar is Laker, details laat ik achterwege.
Puntje bij paaltje en op de i gezet met collega Fran D., over wat we deze week nog van plan zijn te doen.
Maandag avond, ik denk dat ik voor de laatste keer boodschappen ga doen. Altijd leuk nieuwe producten uitproberen, Wild Bill's Beef Jerky, Edy's mudpie, Pepper Jack en... JIF met Omega-3, dat schuurt de maag en jaagt de slakken er uit.
Inmiddels heb ik een aardig overzicht over wat ik zoal nuttig heb kunnen gebruiken, en wat achteraf gezien beter was om thuis te laten. Hier onder vallen bijvoorbeeld ge-expireerde BCM3 calibratie vloeistoffen, naald en garen setjes, badmuts en AH Bonuskaart.
Over bonus kaarten gesproken, mocht je in de gelegenheid komen om ergens te shoppen in de USA en een bonuskaart te krijgen, geef dan vooral niet je thuis adres in Nederland op, maar een adres in Amerika. Dan krijg je in ieder geval de bonuspunten/kortingen. Dit hebben de vorige bewoners van dit appartement ook gedaan, alleen zit ik nu wekelijks met zo'n 10 inch aan reclame post aan hem en haar geadresseerd.
Zo, nu ga ik eerst aan de mudpie.
Dinsdag, mijn soep-kaart is vol, dus schep ik mijn gratis soep-mok overvol, vol is niet vol, maar druk. Kijk maar naar een vuilnisbak, er kan altijd meer in, al is het aan de buitenkant geplakt.
Woensdag, is voorbij gevlogen. Collega Yvonne S. van PZ ontmoet.
Aan het eind van de dag een beetje op, lange dag. Maar, collega Peter S. is uit Nederland over en die is in en goede bui. Met z'n vieren, hij, Rong W., Laker J. en ik gaan dineren. Gezellig, aanrader voor een ieder.
Donderdag, gratis ontbijt vanwege Thanksgiving volgende week, schijnt een gebruik te zijn. Dus ontbijten we heerlijke bagels, omeletje met scrapples en drinken we opgeklopt eiwit met vanille smaak. Aanrader.
Collega Jan W. van PR komt een foto maken van de groep met mij. Gelukkig accepteert iedereen dat ik op dat moment het belangrijkste ben, en vooral in het middelpunt moet staan.
Foto is op aanvraag te bekijken.
Vrijdag, mijn laatste werkdag, dus krijg ik een ontbijtje van collega Bob L. die verse bagels en echte boter heeft meegenomen. Aanrader.
Zelf heb ik een aardbeien taart en een pompoen taart meegebracht.
Aanraders. Dus na het ontbijt snel even wat doen, dan aan de taart, weer snel even wat doen en vervolgens naar de lunch.
(Na de fitness natuurlijk).
Collega Jim M. nog even gesproken, gezellige peer.
Smiddags opruimen, en wat mensen de groeten doen. Auto wegbrengen naar verhuurbedrijf. Ik heb in vijf weken tijd 1925 mijlen gereden, ongeveer de helft kan ik verklaren.
Savonds, koelkast leegeten, want morgen gaan we uit.
Boekhouding doen, om te kijken of ik een beetje met mijn budget ben uitgekomen.
Tis niet mijn werk, met $ bucks en € rekenen. Laat mij maar met gewichten en energieEn rekenen, de enthalpie en entropie zo te zeggen. Zo weet ik bijvoorbeeld, dat om in je lichaam 1 gallon water te verbranden exact 0 calorien nodig zijn. Daar hoef je dus niks voor te doen, en de chaos blijft gelijk.
Zaterdag, alvast het grootste deel van mijn spullen ingepakt, wasje gedraaid en gedroogd.
Er was mij al eerder opgevallen dat er een bolide tegenover mijn appartement geparkeerd staat, waar geen beweging in is geweest, waarschijnlijk zit er geen motor in.
Smiddags met collega Jill F., haar vriend en zijn zoon naar Crystal cave in Kutztown. Deze grot is in 1871 ontdekt en enige jaren later voor het publiek toegankelijk gemaakt. Na een korte inleidende film krijgen we met een gids een tour van circa 3 kwartier door het bovenste deel van de grot, tot circa 125 voeten diep. De gangen lopen tot zo’n 150-160 voeten diep de aarde in. Altijd fascinerend die druipsteen grotten met gekleurde stalachtieten en stalachmieten. En natuurlijk heeft ook deze gids zo zijn ideeen bij sommige uitsteeksels. Hier ziet hij groenten en vlees, daar dieren, en dan daar weer hoofden van prominente Amerikanen. Voor mij blijven achteraf sommige fotoos een beetje een puzzel, zie ik het zo goed of moet ik hem draaien? Bezoekje waard, plan circa 2 uur, meer info op het www.
Vervolgens naar Roadside America in Bernville gescheurd. Roadside America is America op z’n kleinst, dat wil zeggen miniatuur Amerika. Op een oppervlak van circa 6000 vierkante voeten staat een beetje historie van America, van de cowboys tot nu, huizen, vervoer middelen etc. Ik zie wel de oude saloon in de dorpsstraat maar die staat nu nog niet jarenlang leeg, yippyyayee, yippyyahoho. Maar ik zie geen domme cowboy die alles vergokt heeft. Er zijn geen bekende gebouwen nagebouwd. Er rijden treinen rond, en op sommige plaatsen kan een activiteit gestimuleerd worden met een knop. Vanaf de Appalachian mountain trail krijgen we de ijs-sporten op ijzingwekkende hoogte en afgronden te zien, zullen ze er niet vanaf schaatsen? Ook zijn er plekken waar iets educatiefs vanuit gaat, kijk vooral uit met vuur kindertjes. Na enige tijd wordt het licht gedimd, en krijgen we het nacht gevoel over ons. Bezoekje waard, plan 2 uur, meer info op het www.
Naar restaurant gescheurd, Bubba, lokaal? gegeten, franse uien soep op aanraden. Erg lekker, maar niet de ochtend daarna. Kip prusciotto met zwitserse kaas, beetje veel maar wel goed.
Thuis aangekomen beetje zappen voor het slapen gaan.
Breaking news de afgelopen weken waren wel de campagne van Herman Cain om als kandidaat voor de Republikeinen uit te komen tegen Obama volgend jaar. Natuurlijk komen er dingen aan de orde die hem er minder netjes doen voorkomen.
Daarnaast de Sex-misbruiken op het Penn State Universiteit, waarbij de coach niet als dader maar toch wel in opspraak is gekomen, doordat hij onvoldoende daar tegen had opgetreden. Tenslotte, de “Occupy” demonstraties in het centrum van Philadelphia. Het is een mondiale protestbeweging tegen de macht van banken en de graaicultuur bij bedrijven. Op sommige momenten lopen de demonstraties uit de hand.
Dingen die ik vergeten ben, ja, voor mijn mobiele telefoon, niet Windows compatible, heb je een programma nodig om fotoos van de telefoon op de computer over te zetten. Handig om dit programma op een geheugen stickie te zetten. Kabels om telefoon en foto camera op de computer aan te sluiten, verrekijker en een dikke trui, voor deze periode in het jaar.
Tot straks.

  • 14 November 2011 - 08:55

    Carol :

    Hoi NIco, wow, time flies, hope to see you when you get back have a safe flight...it is cold here now....!! at least today, yesterday it was beautiful out...

  • 14 November 2011 - 12:54

    Reja:

    Week 6 is inderdaad wat ik er tot nu toe van verwacht had.

  • 14 November 2011 - 17:54

    Ma:

    Hallo Nico
    Hoe is het met jou
    ik heb je reisverhalen gelezen
    ik geloof dat je veel gezien heeft
    nog een week dan is het weer om
    en dan hoop ik je weer gauw te zien
    ik heb met stefan een afspraak gemaakt maar dat bespeken wij wel
    als je weer thuis bent
    verder hier alles goed
    heb ik het nu beter gedaan als de vorige keer


  • 15 November 2011 - 07:28

    Astrid:

    Hoi Nico, Het werk is weer even blijven liggen want ik had nog 2 reisverslagen van je te lezen en foto's te bekijken. Het blijft leuk om zo alles te volgen. Gelukkig kom je wel snel weer naar huis, want de puzzeltaart staat vast op ons te wachten. Mijn nummer moet gewoon het winnende nummer zijn. Ook wordt het tijd dat je weer met de bananenschillen gaat gooien. Er hangt nu steeds maar 1 schil heel eenzaam in de boom. Tot gauw!

  • 16 November 2011 - 21:13

    Joop Blomtemelk:

    He Nico, mooie verhalen man.
    Zoals je misschien weet ben ik een fiets fanaat, en ik ben benieuwd hoe het fietsen over daar is?
    Groet,
    Joop

  • 16 November 2011 - 21:41

    Eddy Blomkxs:

    He Nico, geweldige verhalen man.
    Ziene ik momenteel toch dadie eeuwige tweede koning van de Nederlandse bergen mij nu efkes te snel af was met een reactie naar U toe te bekomen.
    He, ik ben meer dan wielerfanaat dus immer no 1. Ik wacht Uw antwoorden af want natuurlijk heb ik vele uitnodigingen om daar te geraken maar ik heb ook voorwaarden he.
    Saluer, et bon voyage.

  • 17 November 2011 - 06:23

    Manke Coenus:

    Hoi Nicokiko

    Ben je niet bang dat als je alles hier verteld, dat je week 7 niks meer te vertellen hebt, dat je zo straks doelloos voortstrompelt en enkel mompelt "oh, is dat zo". Ben je daar nou niet bang voor?

  • 18 November 2011 - 20:47

    Chimpy Bimbobongo:

    Eh Nico man grote verhalen hoestie overdaar?
    Why hier ook computer gebruiken nu, maar wel hard fietsen anders geen licht.
    Hier alles lekkel lekkel man.
    Bananen worden rijp, ikke jou sturen als goed?
    Tudelu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico

LxBxD = 181x50x25 cm G = 80 kg V = 26 % LT = Nu - 1963 jaar SM = 41 IQ = 110 - 130 Huidige reis verslag: Ruim sop, ook in de glazen. Samen met Ma op een cruise naar de Noordkaap. Vorige reis verslagen: USA, geen steak te groot Zes weken naar mijn collega's in Amerika. Ik hoopte daar wat te leren, hen wat te leren, en wat leuke dingen te zien in mijn vrije tijd.

Actief sinds 07 Okt. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 18993

Voorgaande reizen:

16 Mei 2015 - 30 Augustus 2014

Ruim sop, ook in de glazen

09 Oktober 2011 - 21 November 2011

USA geen steak te groot

Landen bezocht: