Mijn derde week - Reisverslag uit Intercourse, Verenigde Staten van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu Mijn derde week - Reisverslag uit Intercourse, Verenigde Staten van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu

Mijn derde week

Door: Nico Verhaar

Blijf op de hoogte en volg Nico

26 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Intercourse

Zondag, ontbijten in de lobby, alles is op zondag dicht dus ook het restaurant. Samen met nog twee mensen zit ik te genieten van een bagel met jam en een kom koffie. Tja, er is nog niet voor betaald maar we gaan niet met een lege maag op stap.
Eerste uitstapje naar Strasburg.
Hiervandaan vertrekt een oude stoomtrein voor een ritje van 3 kwartier door het landschap van de Amish, doen dus. Eerste klas, dus wordt er koffie met pompoentaart geserveerd. Op naar Paradise.
Hierna richting Lancaster, de hoofdplaats van deze county.
Onderweg kom ik langs Amish village. Een rondleiding door een Amish woning gedaan. Erg interessant, maar ik hoor wel wat tegenstrijdige dingen met eerdere verhalen. Ook zijn er een schoolgebouwtje en wat (oude) ambachtswerkplaatsen, waarschijnlijk nagemaakt. Maar wel het bezoeken waard.
Van Lancaster wordt ik niet echt enthousiast, dus ga ik verder naar Bird-in-hand. In dit gehucht schijnt ook nog het een en ander te zijn. Sorry, helemaal vergeten, zondag. Dus gaan we maar een stuk wandelen, goed voor de consumptie. Onderweg zie ik verschillende buggies passeren, een ieder die ik nauwelijks in de donkere ruimte kan ontwaren krijgt toch een vriendelijk handgebaar. En ik krijg er een terug.
Anders dan hoef getrappel hoor je bijna niet.
Op zeker moment wordt ik voorbij gereden door een buggy met twee jonge meiden?, achteruit de buggy klinkt een radio, terwijl zij zelf zitten te spelen met iets wat op een mobiele telefoon lijkt.
Maar, er zijn ook Amish die niet aangesloten zijn op het electra-net, vanwege "de verbinding met de buitenwereld". Zij gebruiken alternatieven. Zo stoken ze vaak petroleum om daar weer perslucht mee te genereren. Keuken apparatuur wordt daar dan weer mee aangedreven.
Savonds is er niets te eten, dus eten we maar langs de weg.
De eerste steak ga ik bestellen, en hij is wel aardig.
Maandag, weer aan het werk.
Savonds, bij collega Louisa H. gegeten thuis, gezellig mens, en kan ondertussen lekker koken.
Dinsdag, weer aan het werk.
Savonds even de vaten gedraaid, een krachtige tornado klinkt in de keuken. En ja hoor, afvoer verstopt. Alle sappen komen in de gootsteen, what, ik heb helemaal geen broccoli gegeten.
Meestal check ik alle schakelaars waar die voor dienen. Nu had ik 1 nog niet gebruikt, ik dacht, die is vast voor een lamp. Laat deze nu voor een pomp zijn, onder de gootsteen. Alle sappen worden weer netjes afgevoerd.
Borsteltje erdoor en Pat hoeft niet boos te worden.
Woensdag, ik ben lid geworden van de Soep club.
Na lange tijd weer eens een goed boek gelezen.
Donderdag, even tanken en iets lekkers te snaaien voor onderweg naar huis. Blijkt het een stuk aardbeien rubber te zijn, het ruikt goed, waarschijnlijk is dit voor in het toilet om geur te verspreiden.
Vuilnisbak dus. Tip.
Voor 1 gallon benzine betaal je vandaag $ 3.50 bucks, 1 US gallon = 3.78541178 liter, $ 1 bucks = € 0.75, tel uit je winst.
Vrijdag, ik moet krabben, het heeft gevroren, maar ik heb geen krabber en mijn nagels zijn allemaal op.
Smiddags jureren bij een Halloween-verkleed-partij voor kinderen in het Fellowship fitness centrum. Onder andere met collega John B. in de jury gezeten. Erg grappig, maar haast ondoenlijk om de leukste, liefste, griezeligste, lelijkste en meest origineelste te kiezen.
Ik moet nodig naar de kapper, die bos haar wordt veel te lang en ik krijg het er maar warm van. Voor $ 17 bucks ben ik weer netjes.
Er wordt sneeuw verwacht vannacht, op sommige plaatsen wel 10-15 inch (25-35 cm), goeiedag. Ik weet dus niet wat ik op zaterdag zal gaan doen, Washington musea bezoeken, Philli stad bezoeken, Hickory Run state park de bergen in. Ik wacht tot zaterdag morgen.
Er wordt gewaarschuwd voor elektra fall-out. De bomen die nog vol in het blad zitten kunnen afbreken onder het gewicht van de sneeuw en daardoor elektra kabels breken.
Zaterdag, het ziet er niet naar uit dat ik ver weg ga. Sinds 32 jaar heeft het niet in oktober in Philladelphia gesneeuwd, laat ik dat nou eens hebben.
Ik ga de kachel maar eens aanmaken. Heeft er wel eens iemand onbrandbaar hout gezien? Bij mij in de vuilnisbak, een hele boom. Dan maar bio-stax genomen, die fikken direct. Oh ja, de kranten en tijdschriften van de vorige bewoner gingen ook goed. Tip.
Trouwens, als je op zoek gaat naar lucifers, dan moet je in de schappen voor de seizoensartiekels zijn, schap 63. Eer je dat gevonden hebt ben je weer 2 calorieen kwijt, dus kan je ook weer 2 calorieen eten.
Bloemetje gekocht voor onze collega Jill F., zij heeft donderdag een huis gekocht en is daar naar toe aan het verhuizen.
Tot volgende week.

  • 24 Oktober 2011 - 07:50

    Coeniepoenie:

    Nico, wat een geweldige App!

    Wil je op de hoogte blijven van alle avonturen van Nico schrijf je dan in voor de mailinglist van hem en ontvang direct een e-mail voor elk nieuw reisverslag!

    hip hap hop

  • 26 Oktober 2011 - 19:32

    Verhaar Grard:

    hallo nico je reisverhalen gelezen heel leuk gaat het verder goed met je lucas is jarig vandaag daar ben ik even geweest verder gaat hier alles zijn gangetje liefs van je moeder

  • 27 Oktober 2011 - 10:23

    Rene:

    Ja, leuk om te lezen... ben benieuwd naar week 4

  • 14 November 2011 - 08:28

    Bas Smeulders:

    Hoi Nico.
    Leuk je reisverslag te lezen.
    Het gaat nu wel aftellen, geloof ik? Ik wens je nog een leuke laatste week, een goede reis en tot ziens volgende week.
    Groetjes,
    Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico

LxBxD = 181x50x25 cm G = 80 kg V = 26 % LT = Nu - 1963 jaar SM = 41 IQ = 110 - 130 Huidige reis verslag: Ruim sop, ook in de glazen. Samen met Ma op een cruise naar de Noordkaap. Vorige reis verslagen: USA, geen steak te groot Zes weken naar mijn collega's in Amerika. Ik hoopte daar wat te leren, hen wat te leren, en wat leuke dingen te zien in mijn vrije tijd.

Actief sinds 07 Okt. 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 18982

Voorgaande reizen:

16 Mei 2015 - 30 Augustus 2014

Ruim sop, ook in de glazen

09 Oktober 2011 - 21 November 2011

USA geen steak te groot

Landen bezocht: