Mijn tweede week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu Mijn tweede week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico Verhaar - WaarBenJij.nu

Mijn tweede week

Door: Nico Verhaar

Blijf op de hoogte en volg Nico

19 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag, beetje uitgeslapen tot 9 uur.
Mooi weer, vandaag naar Valley Forge.
Een groot park, met groot centraal open terrein. Park is Nationaal historisch Museum, ter herinnering aan de oorlog van 1777-1778. Natuurgebied met herdenkings stenen en historische dingen die herinneren aan die tijd, zoals hutten waarin geleefd werd en oude kanonnen.
Maandag weer aan het werk, evenals dinsdag.
Dinsdag, mijn TV wordt eigenwijs, “No signal” met andere woorden, ga zelf maar wat zingen.
Voor jou 2 anderen, ik heb er in de slaapkamer ook nog 1 dus gaan we vroeg naar bed.
Beetje zappen, daar word je moe van, elke 2 minuten 5 minuten reclame, the great adventures vliegen je om je hoofd, omdat je het waard bent!
Grappig is “The Couponers”, mensen sparen zoveel mogelijk coupons (kortingsbonnen) en gaan daarmee zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk inslaan, dat betekent karren, ja hele magazijnstellingen met boodschappen. Sommigen hebben bijna een magazijn thuis.
Woensdag Dirty New Orleans style rice + stinking onion jerk klaar gemaakt, morgen zullen ze wel klagen.
Af en toe een beetje sporten met collega John B. die dus helemaal niet op onze Jeroen T. lijkt, tijdens lunch tijd.
Reis plannen voor komend weekend naar Lancaster, Amish woon gebied.
Inkopen gedaan voor Halloween, op 31 oktober. Er gaat een pompoen rond over het lab, die aangekleed dient te worden. Daar weten wij natuurlijk wel raad mee. Op kantoor gaat een tweede rond, voor de competitie.
Donderdag, stomerij, koffer pakken, wasje draaien, het is een echte merkloze, als mijn stringen maar niet gaan rafelen. Wasje drogen, schrik me de ... van die Klaar-is-Kees toeter. Terwijl mijn wasmachine met een vrolijk deuntje stopt wordt hier de hele buurt door gewaarschuwd. Ik weet niet meer wat ik gegeten heb, maar het was warm en er heeft wel smaak aangezeten, maar niet zo sterk dat ik het nog proef.
Vrijdag, ik heb het gevonden, dacht ik, maar ik hou mijzelf voor de gek. Het glaswerk heeft geen mGallon maatverdeling maar een Verhaar-eigen-interpretatie-maatverdeling. Maakt het allemaal toch weer goed.
Vertrek naar Intercourse.
Bij donker aankomst in hotel. Gelukkig, in de kamer is wel stroom, ik was even bang voor ontberingen.
Er zijn twee restaurants in het dorp, beide sluiten om 20 uur, het is nu 19 uur, een is op 5 minuten loopafstand, de ander is zoeken in het donker. Ik weet waar ik naar toe ga. Ja scherpe lezert, ik heb hier INTERNET.
Het lijkt een beetje eet-bruin-cafe, ik maak sniekie wat fotoos, want dat hebben ze niet zo graag.
Wat wilt U drinken mijnheer, bier? wat is dat?, laat maar, dat wordt een alcohol vrij weekend. Dan maar een Root-beer genomen, smaakt wel aardig maar wat is het eigenlijk?
Aardig Nederlands smakende erwten en wortelen schotel, lijkt een beetje Toekan, maar er zit toch ook een lokaal vlees gerecht bij. Pepersaus overheerst een beetje, maar misschien is dat niet erg.
Toetje Shoo-fly pie, op aanraden van collega John B., omdat hij het zelf geen eten vindt. Serveerster loopt grinnikend weg, zou er nog een wortel tussen mijn tanden zitten?
Smaak is goed, echt niet te overheersend zoet, maar ik heb dan de versie met de droge bodem gekregen, en dat is wel wat anders dan jawel, met de natte bodem. Daar druipt het suikerwater tussenuit.
Nog even het dorp ingelopen, maar er is dus niets meer open, er is zelfs nauwelijks nog ergens verlichting, beetje oen-prettig gevoel.
In dit dorp schijnt de filmm "Witness" opgenomen te zijn.
Beetje zappen op de kamer en vroeg onder de, tja.
Zaterdag
Vroeg het dorp in, want er wordt een rondleiding gegeven in de Pretzel fabriek, en daar moet ik bij zijn.
Oudere dame voor de gek gehouden, maar zelf lacht ze het hardst, dus was het goed.
Het dorp is een toeristische attractie, rijen met autoos en bussen komen binnen. Alleen voor wat winkeltjes. Gek, ik krijg steeds de behoefte om wat te eten, en met mij velen, het meeste wat er te koop is is dan ook eetbaar. Twee buggy-rides gemaakt. Oh ja, als je een buggy-ride zoekt, volg het horse-ready-ish spoor. Een naar een boerderij, lijkt een beetje Oud Ade in de jaren ver hier voor. Alles gaat nog met het paard, tenzij de regels het toestaan, dan mag er ook elektriciteit of benzine gebruikt worden. De tweede toer gaat door het land, deze chauffeuse is een stuk moderner dan de meneer die de andere buggy bestuurde. Hij wist niet wat internet is, terwijl bij haar een mobiele telefoon rinkelt. Er zijn strikte en minder strikte Amish.
Smiddags naar het Edged weaponry museum geweest, hier worden allerlei scherpe militaire steekwapens getoond. Nog een paar mijlen gewandeld, om wat calorien kwijt te raken.
Savonds in het andere restaurant gegeten. Lijkt een schoollokaal. Diner staat vast, ook de prijs, gokken dan maar. Beetje zelfde stijl voedsel, maar wel smakelijk. Terwijl ik vol zit en het bij lange na nog niet op is, zijn er anderen die gewoon bijbestellen. Het is dan ook gratis, en de broekriem-maten zijn er dan ook naar. Geen toetje dit keer, dat zegt wat.
Maar weer vroeg onder de, tja.
Tot volgende week.

  • 17 Oktober 2011 - 05:43

    Rene:

    pfff wat een verhaal :)

  • 17 Oktober 2011 - 17:00

    E,verhaar:

    Het ga je goed af zo te zien.
    Houwe zo.
    Syl is ook weer terug met 13 dozen wijn.
    Er zitten heerlijke wijnen bij.
    Je komt maar een keer proeven.
    Verder het aller beste en doe geen gekke dingen.
    We houden je reisverslag bij.

    Gr
    Eef
    en
    Syl

  • 18 Oktober 2011 - 13:32

    Bareng:

    Wij zijn hier alvast begonnen aan de tweede week zo zonder jouw !
    (De eerste week was prima te doen...)

    De foto's en verhalen duiden erop dat het ook voor jouw goed te doen is zonder ons.

    Houd ons op de hoogte van al je belevenissen, erg leuk om te lezen.

  • 18 Oktober 2011 - 18:23

    Jeroen:

    Je hebt je draai al gevonden.
    Die Amerikaanse collega's waarmee je mee sport, zijn dat ex Stuart medewerkers. In dat geval wordt het meer powerliften.
    Veel plezier daar.
    Gr Jeroen

  • 21 Oktober 2011 - 14:36

    Cornel:

    Valley forge is inderdaad mooi, goed fietsen ook daar. Ik had daar temperaturen van boven de 30°C, en jij???? Nog herten geschoten voor de lunch of ben je fijn aan de Hoagies. Vermaak je verder.

    Cornel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico

LxBxD = 181x50x25 cm G = 80 kg V = 26 % LT = Nu - 1963 jaar SM = 41 IQ = 110 - 130 Huidige reis verslag: Ruim sop, ook in de glazen. Samen met Ma op een cruise naar de Noordkaap. Vorige reis verslagen: USA, geen steak te groot Zes weken naar mijn collega's in Amerika. Ik hoopte daar wat te leren, hen wat te leren, en wat leuke dingen te zien in mijn vrije tijd.

Actief sinds 07 Okt. 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 18994

Voorgaande reizen:

16 Mei 2015 - 30 Augustus 2014

Ruim sop, ook in de glazen

09 Oktober 2011 - 21 November 2011

USA geen steak te groot

Landen bezocht: